Gå direkt till innehåll Gå direkt till menyn

23 mars 2022, Nyheter

Hur bygger man ett starkt varumärke- tre tips från Ricki Rebecka Petrini

Att bygga ett starkt varumärke- tre tips från Ricki Rebecka Petrini

Förra veckan fick entreprenörerna i vårens inkubatorprogram arbeta tillsammans med erfarna superkommunikatören Ricki Rebecka Petrini i blocket Go Brand. Här kommer tre tips från Ricki Rebecka på hur man bygger ett starkt varumärke.

1. Örat mot rälsen
Vart blåser vindarna? Starka varumärken måste inte bara leva i nuet utan måste ha en förmåga att kunna förutspå var morgondagens trender innebär.

2. Dialog med målgrupp
Framgångsrika varumärken har en nära dialog med sina konsumenter. Se till att ha en regelbunden dialog med delar av målgruppen. Vad tycker de och vad önskar de framåt?

3. Det större syftet
Var noga med att kommunicera ert större syfte. Idag räcker det inte med att vara ett framgångsrikt företag som löser in stora checkar. Man behöver samtidigt vara en samhällsaktör som löser stora problem.

Peppad på Go Business?

Go Business erbjuder två program för dig som driver eget och vill utvecklas som entreprenör. Hangout för dig som har ett nystartat företag och vill kickstarta din business. Inkubator för dig som har kommit en bit med ditt företagande och vill växla upp. I inkubatorprogrammet jobbar vi coacher nära tillsammans med dig för att du ska nå dina mål.

Mer om Go Business program (Öppnas i ett nytt fönster)

Fler liknande nyheter

Visa allt aktuellt

2022-03-15

Creative Afterwork

Välkommen till en afterwork i nätverkandets tecken – för dig som jobbar, eller siktar på att jobba inom ett kreativt yrke. Mingel, mat och musik mellan 17-20.00.

2022-03-09

Lär känna våra entreprenörer – Studio Karavan

En designduo som arbetar med grafisk design, visuella identiteter och kommunikation.

2022-03-08

Den norrländska inkubatorn där kvinnorna dominerar

I samband med den Internationella kvinnodagen vill vi uppmärksamma att endast en tredjedel av nya företag startas av kvinnor och enligt statistik från SCB stod kvinnor för cirka 28 procent av det totala företagandet i Sverige 2020.

Visa allt aktuellt