Gå direkt till innehåll Gå direkt till menyn

14 oktober 2022, Nyheter

Hur bygger man ett starkt varumärke- tre tips från Ricki Rebecka Petrini

Att bygga ett starkt varumärke- tre tips från Ricki Rebecka Petrini

Entreprenörerna i höstens inkubatorprogram fick arbeta tillsammans med erfarna kommunikatören Ricki Rebecka Petrini i blocket Go Brand. Här kommer tre tips från Ricki Rebecka på hur man bygger ett starkt varumärke.

1. Kriskontext är det nya normala
De kommande åren kommer konsumenter vara påtagligt påverkade av den rådande konjunkturen och inflation. I det skedet behöver varumärken göra det än tydligare vilken roll ens produkt och tjänst har i denna nya, magrare ekonomi. Kommunicera ditt värdeerbjudande.

2. Growth Funnels
Se på kundresan som en “growth funnel” och mappa dina kanaler utefter var det finns mest potential att växa och komma i kontakt med nya kunder. Detta sker parallellt med lojalisering av befintlig kundbas.

3. Nischad profil
I en värld där konsumtion behöver renodlas och bantas ner kommer de mest krispiga, tydliga och nischade varumärken att överleva. Vad är din särprägel? Det, mer än någonting annat, ska genomsyra all kommunikation.

Peppad på Go Business?

Go Business erbjuder två program för dig som driver eget och vill utvecklas som entreprenör. Hangout för dig som har ett nystartat företag och vill kickstarta din business. Inkubator för dig som har kommit en bit med ditt företagande och vill växla upp. I inkubatorprogrammet jobbar vi coacher nära tillsammans med dig för att du ska nå dina mål.

Mer om Go Business program (Öppnas i ett nytt fönster)

Fler liknande nyheter

Visa allt aktuellt

2022-03-15

Creative Afterwork

Välkommen till en afterwork i nätverkandets tecken – för dig som jobbar, eller siktar på att jobba inom ett kreativt yrke. Mingel, mat och musik mellan 17-20.00.

2022-03-09

Lär känna våra entreprenörer – Studio Karavan

En designduo som arbetar med grafisk design, visuella identiteter och kommunikation.

2022-03-08

Den norrländska inkubatorn där kvinnorna dominerar

I samband med den Internationella kvinnodagen vill vi uppmärksamma att endast en tredjedel av nya företag startas av kvinnor och enligt statistik från SCB stod kvinnor för cirka 28 procent av det totala företagandet i Sverige 2020.

Visa allt aktuellt